בואו לעקוב אחרינו

המדריך לקניית ברז חדש למטבח

שיתוף הפוסט

פונקציונאליות, נוחות ואסתטיות הן אבני היסוד של כל מטבח. כיור שהופך בפעולה פשוטה למשטח עבודה, ברז שהמים מתחילים לזרום ממנו מבלי שנגעתם בו ומשטח עבודה מואר בתאורת לד – עם אבזור כזה, המטבח שלכם יהיה לא רק נוח לשימוש, אלא יהפוך למקום משוכלל ומעוצב, אשר שומר על איכות הסביבה ומנצל בצורה אפקטיבית את כל המקום. ההתעניינות בבישול הפכה את הפעולה היומיומית לתחביב אהוב, ותכניות הבישול, שהפכו למהדורת השבט, מצולמות במטבחים גרנדיוזיים וצעקניים. מטבחים אלה מפגינים חדשנות המעצימה אצל הצופה את הציפייה מחוויית הבישול הביתי, לה אחראים האביזרים השימושיים עליהם נדון בכתבה.

tmpddbf-2etmp-tcm52-595850 הברזים החדשים

הברזים היום הרבה יותר חכמים, והם מופעלים על ידי סריקת אובייקט, שמהווה גלגול מתקדם לברזי הטאץ' המוכרים המופעלים על ידי מגע. על מנת להפסיק את זרימת המים, המשתמש יכול ללחוץ על הכפתור שנמצא בחזית של הזרבובית, כאשר ידית המנוף נשארת פתוחה, עם נפח המים וטמפרטורת המים הקבועים מראש. מכיוון שמדובר בכפתור גדול, הוא מאפשר שימוש באמצעות גב היד או אפילו המרפק אם הידיים אינן פנויות. הכיור נמצא ליד החלון וזה לא מאפשר הצבה של ברז, מכיוון שהחלון שנפתח כלפי פנים מתנגש עם הברז? חששתם למקם את הכיור בתוך האי, כי הברז יבלוט מדי? סדרה חדשה של ברזים שמשנים את גודלם ועולים ויורדים בהתאמה, מאפשרת לראשונה למקם את הברז היכן שתרצו במטבח.

מסננים

האבנית שמי הברז במדינת ישראל עלולים להכיל מהווה בעיה לא פשוטה לצרכן הישראלי. האבנית הזו מורכבת מחלקיקים גסים, כמו חול וחלודה, שנוצרים בצנרות הבתים. מלבד הטעם המתכתי שהם מעניקים למי הברז, זה גם מעורר חשש בריאותי. כמענה לבעיה זו משווקים ברזים המספקים מים מסוננים בטעם של מים מינראליים, שמתאימים הן לבישול והן לשתייה ישירות מברז המטבח. הידית המתרוממת והמסתובבת של הברז מיועדת לתפעול הברז ולשליטה על זרם המים המסוננים. הפילטר שאחראי על ניקוי המים מכיל פחם פעיל ומותקן מתחת לכיור, כך שהוא אינו נראה לעין. הוא מתחבר לצינורות הברז בצורה נוחה ופשוטה ומסנן מהמים מתכות כבדות, אבנית, כלור ושאר מזהמים. כאשר תגיע העת להחליף את הפילטר, נורית קטנה על הידית תעדכן אתכם על כך. את הפילטר ניתן לרכוש יחד עם הברז או לחוד. צורתו האלגנטית של הברז מספקת דרך אסתטית ונוחה להגיש מים טעימים, שיהיו זמינים עבורכם מעתה בכל עת, גם עבור שתייה וגם לשם שטיפת פירות וירקות. אם אתם מחפשים את היוקרה הבלתי מתפשרת, תוכלו לרכוש למטבח שלכם ברז שמיוצר בעבודת יד, אשר מגיע עם מערכת PWS, המהווה את הפתרון המתקדם ביותר לניקוי המים. המערכת הזו מונעת מזרימת המים לבוא במגע עם חלקי הפליז ובכך נמנעת חדירת עופרת למים.

46eb63f6515f7d23be00809adb62e4d2

מעוצבים

בימים עברו הברז נבחר על פי ההנחיות של השרברב, ואילו כיום אנו ניעזר לשם כך בשירותיו של מעצב הפנים שלנו. בעקבות שינוי התדמית של ברז המטבח, הוא הפך למוצר מעוצב שעומד בפני עצמו כשקווי העיצוב הפורצים גבולות סטנדרטיים משקפים את ייחודיות העיצוב של חלל המטבח. עיצובו של הברז הפך לוורסטילי ומשתנה, והעיצוב הזה אחראי גם על הפונקציונאליות. כך למשל, סדרת ברזים בעלי גימור ייחודי מזהב ורוד, שיוצר מראה אצילי. יחד עם קו מתאר נקי של הסדרה והמערכות הדיגיטליות שמותקנות בה, מדובר על לא פחות ממוצר אשר תומך בתפיסת עולם אינדיווידואלית של נוחות.
העיצוב של הברזים החדשים מניח בצד את הברבור ומציב בקדמת הבמה ברזים בעלי צורות מלבניות וריבועיות. למי שמחפש את העיצוב הווירטואוזי, מוצעים ברזים בהשראת מעוף הציפור אשר נראים ככנפיים. העיצוב משרת גם כאלטרנטיבה נוחה יותר לברז הנשלף הסטנדרטי בעל החזות הבנאלית. סדרת ברזים מפרקיים, למשל, מאפשרת משחק עיצובי שיוצר בכל פעם ברז אחר, מכיוון שברז זה בנוי משלושה מפרקים המחוברים בצירים מסתובבים, שניתן להטותם בכל זווית שהיא. שלא כמו בברזים האחרים, הברזים הללו גם יישארו בדיוק באותה הפוזיציה שבה בוחר המשתמש. אופציות עיצוב אלה מאפשרות להתאים את הברז לכל סגנון עיצוב, לכל צורת מטבח, ובייחוד למטבח אי, בו לרוב הברז בולט ולא ניתן "להחביאו". במקרים בהם נערמים בכיור כלים, ניתן להטות את הברז כלפי מטה, לשטיפה נוחה של הכיור מבלי להרטיב את סביבתו. קיימים היום גם ברזים בעלי עיצוב אורגני, בהם משולבים אלמנטים של אור ומים, החושפים מכל זווית התבוננות מראה שונה. מדובר בברז הנחשב כפורץ דרך בעיצוב ברזי המטבח, בין השאר, מכיוון שהוא מגיע עם צינור נשלף, שני מצבי זרימת מים, אופציה לתאורת לד ואחריות מלאה לעשר שנים!
חידוש מעניין נוסף בעיצוב הברזים למטבח הוא קו עיצוב השואב את ההשראה מעולם התעשייה הכבדה. על החדשנות הזו אחראי העיצוב המודרני של חללי המגורים, שהופך את הברזים התעשייתיים למתאימים ביותר. גובה הברזים הללו מגיע ל-70 סנטימטרים, והם מצוידים במזלפי יד איכותיים ועמידים במיוחד, המבטיחים ביצועים מושלמים גם בתנאים קשים. שימוש בסגסוגת פליז טהור מאפשר היום לייצר ברזים בעלי גימור מושלם, שגם משרת מטרה נוספת, מכיוון שהסגסוגת הזו מונעת את הצטברות האבנית לאורך זמן. תהליך ציפוי הכרום המיוחד מסייע לשמירת העמידות והברק של הברז.

צבעוניים ועליזים

SG940801_440_lavello_STONEHENGE
lavello STONEHENGE

לצד הברזים שמגיעים בצבעי שחור ולבן, שמעניקים מראה מודרני והרמוני, ניתן למצוא היום קולקציות ברזים צבעוניים ששמים בצד את ברזי הנירוסטה הסטנדרטיים. בין אם אתם אוהבים ירוק טבעי או כחול של שמיים, סדרת הברזים החדשה בצבעי פסטל רכים תשתלב בעיצוב המטבח ותוסיף המון צבע לחלל. קולקציה אחרת של ברזי ברבור מוצעת כיום בצבעים בלתי שגרתיים, כמו תכלת צהוב ורוד וכתום, שמוסיפים לעיצוב המטבח עליזות. עבור מי שמחפש את הריגוש הצבעוני האמיתי, קיימים ברזים צבעוניים בעלי גימור המאפשר להם לזהור בחושך במשך 12 שעות ולהאיר את הכיור

אם אנחנו לובשים את בגדי המעצבים, אז למה שלא נשתמש בברז מעצבים במטבח הביתי שלנו? ברזים מקולקציה משותפת בין יצרנית מובילה לבין המעצבת Sara de la Mata מגיעים עם עיצוב מקורי, אשר מצניע את נוכחות הידית, מכיוון שהיא הופכת לחלק אינטגראלי מגוף הברז. אותה מעצבת, שגם עוסקת, בין השאר, באדריכלות, הביאה לתחום עיצוב הברזים גיאומטריות מינימליסטית, ולשם כך שולבה בברזים הללו ידית אינטגראלית הנראית כשכפול מדויק של גוף הברז עצמו.

Hansgrohe_MetrisSelect_KitchenMixer_Flour
Hansgrohe MetrisSelect KitchenMixer Flour

דיגיטליים וחסכניים

העולם שסביבנו הופך לדיגיטלי ואינטגראלי, ואנו משתמשים ביותר ויותר מוצרים שניתן להפעיל ללא מגע. לאט אבל בטוח אנו מתקדמים לעבר מה שנצפה לפני עשור בסרטי הוליווד העתידניים. ברזי המטבח החדשים הם לא רק מעוצבים להפליא, אלא שיש גם כאלה המגיעים עם לוח בקרה אלקטרונית, כולל מגע טאץ' המאפשר לווסת את זרם המים בברז וגם את הטמפרטורה. ברזים אחרים ניחנו במערכת וויסות בעלת טכניקת זרימה אקולוגית לחיסכון באנרגיה ובמים ובעלת בקרת חימום של עד 38 מעלות, למניעת כוויות. בדגמים החדשים, הברזים מגיבים למגע העדין ביותר עם המרפק או גב היד, שיפעילו או יפסיקו את זרימת המים, וכך תשאירו את הברז נקי ומבריק גם אם ניגשתם אליו כשהידיים שלכם מלוכלכות. אם גם לכם נמאס מטביעות האצבעות על הברז במטבח, תשמחו לדעת כי קיימים היום ברזים חדשים אחרים, שמגיעים עם חיישן המאפשר את הפעלת הברז ללא הצורך במגע כלל. אם לא די בכך, ברזים אלו גם יזכרו את הזרם ואת הטמפרטורה של המים שכיוונתם ויפעילו את המנגנון בהתאם בעת השימושים הבאים.

סדרה חדשה של ברזים מציגה התייחסות שונה כלפי המשתמש, מכיוון שברזים אלה מאובזרים במנגנון שמצמצם משמעותית את זרימת המים החמים, וכתוצאה מכך מושג חיסכון בעלות חימום המים. בניגוד לנקודת המוצא במרבית ברזי המטבח, המצב הניטראלי של הברז מהסדרה הנ"ל (אחיזה ספונטאנית של המשתמש) יביא לזרימת מים קרים בלבד. שיטה נוספת לחסוך בצריכת המים מציגה סדרת ברזים אחרת, אותם ניתן למשוך כלפי מטה בתנועה חלקה וגמישה על מנת לשטוף בצורה מקומית ובאופן מדויק יותר. גם כאן חשבו על המשתמש והתקינו עבורו חבק אחיזה העשוי מחומר ייחודי שאינו מתחמם. ברזים מעניינים לא פחות הם אלה המגיעים עם קונספט ה-Water Zone החדשני, שמתייחס לאזורי המים השונים במטבח על פי הפעולות המבוצעות בעזרתם, כגון שטיפה, הכנה, בישול וניקיון של סביבת העבודה בתום השימוש. קולקציית ברזים זו מגיעה עם עוצמות זרימה משתנות ביחס לסוגי העבודה, ויחד עם הברז מגיעים גם כיורים כפולים ואביזרים משלימים המשפרים את רצף תהליכי הבישול למשתמש. ואם ביעילות עסקינן, כיום ניתן למצוא ברזים המסוגלים להשלים סיבוב מלא של 360 מעלות, ומאפשרים גמישות, נגישות וניצול מקסימאלי של שטח העבודה, תוך שילוב איכות, נוחות ואסתטיקה. הברז מתאים במיוחד לשימוש באיי המטבח החדשים, מכיוון שהוא מאפשר לעבוד מכמה כיוונים מסביב לאזור העבודה ולנצל את כל הרדיוס לבישול, שטיפה ומילוי סירים, תוך הזזה קלה של ראש הברז לכל נקודה בשטח.

הפרסום שלך יכול להיות כאן!

עוד כתבות

מילון מושגים מא׳ ועד ת׳
מתכננים לעצב מטבח חדש, שפת המטבח נשמעת לכם זרה ולא מוכרת, כמו בהרבהתחומים בחיים ישנם מושגים...
מינימליזם בלופט יוקרתי באתונה
רוני רבינו הלופט ממוקם ברובע מגורים יוקרתי, בחלקו הצפוני של המרכז ההיסטורי של אתונה ונקרא "קאזה...
הווילה המדהימה אותה עיצב המעצב האיטלקי מרטיני באגם מישגן
רוני רבינוהמבנה הארכיטקטוני של הבניין מכיל רמזים קולוניאליים וויקטוריאניים קלאסיים בו זמנית. זהו בית בהיר במיוחד שעומד...
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז בעיצוב אדריכלי Vudafieri-Saverino Partners ממילאנו, החלל החדש של La Maison...