Kitchen Styling

0
519

עיצוב.. אמנות.. אופנה עילית.. לפעמים הכל מתחבר.

מוצרים שמוכיחים שאין גבולות ליצירתיות של האדם ולאפשרויות עיצוב המטבח. מוצרים אמנותיים, וגם אופנתיים, ששונים מכל מה שהכרתם.

המטבח לובש דולצ'ה וגבאנה (וגם המון מותגים אחרים).

מאת: ליאור פרג'

צילומים: יצרן

רבים מחפשים אחר הפריט המיוחד ביותר עבור המטבח שלהם. כזה שלא רק יעשה את עבודתו מבחינה פונקציונלית, אלא יהיה בעל מראה אסתטי ראוי לציון. לא בטוח שמוצרים מהסוג הזה יתאימו לכל מטבח, אבל אין ספק שהם ימשכו תשומת לב.

זהו תחום דינמי, חי ובועט. הוא כולל חברות הידועות במוצרים המיוחדים שלהן, יחד עם מותגי אופנה – לרבות אופנה עילית – שהפכו למרכזיים בעולם עיצוב הבית לאחרונה. ניקח אתכם למסע בין כמה מהמוצרים המיוחדים והאמנותיים שמוצעים כיום, תוך התייחסות לאפשרויות חדשות שנפתחו בישראל. הגבולות בין עיצוב, אמנות ואופנה מעולם לא היו מטושטשים יותר.

כשמעצבי העל נרתמים למשימה

Alessi

אחת החברות הבולטות במוצרים המופרעים שלה היא Alessi האיטלקית, שעובדת עם מעצבים מהטופ העולמי. סימן ההיכר של החברה, שפועלת מאז 1921, הוא השילוב בין מלאכת יד לבין ייצור המוני מבוסס מכונות, שהעניק לה את הכינוי "מפעל החלומות". אפשר לראות עדות לכך בקולקציות האחרונות של החברה. לקולקציית הקרקס של אביב/חורף 2016 אחראי המעצב ההולנדי מרסל וונדרס (Marcel Wanders), שכינה אותה "חוויה חושית שאי אפשר להישאר אדישים אליה". הקולקציה כוללת עשרות פריטים בגוונים צבעוניים ועזים (שחור, לבן, צהוב עז ואדום בוהק), שמייצגים אלמנטים מעולם הקרקס ודמויות קרקסיות אופייניות: בין היתר מרים המשקולות הפך למפצח אגוזים, הלוליין לחולץ פקקים והליצן ("איש הסוכריות") לכלי לאחסון ממתקים.

קולקציית האביב/חורף החדשה של Alessi, שהושקה ממש לאחרונה, עוסקת בתרבות תעשייתית, טכנולוגיות עתיקות, אמנות ועוד. עבודה עם מתכת מהווה חלק בלתי נפרד מהקולקציה, שכוללת למשל את פרויקט "Extra Ordinary Metal" שחוזר למקורות עם שימוש בפליז. סדרה מעניינת אחרת היא Blue Christmas המכילה כלי מטבח ובית פואטיים המתחברים לתמות של חג המולד. הסדרה עוצבה על ידי Antonio Arico  ושואבת השראה מדימויים חלומיים המזוהים עם התרבות המערבית במאה האחרונה.

הלבשת הבית: גרסת מותגי האופנה

השנים האחרונות מראות שיותר מותגי אופנה, כולל אופנה עילית ("הוט קוטור"), נכנסים למגרש של עיצוב הבית. ארמאני, ורסאצ'ה, ראלף לורן, דיור, ז'אן פול גוטייה ולואי ויטון הם חלק מהשמות שכל חובב אופנה משתוקק להם. במהלך השנים הם החלו לעצב מטבחים או פריטים לעיצוב הבית והמטבח.

דולצ'ה וגבאנה יצאה בשיתוף פעולה מעניין עם SMEG. זה התחיל בשנה שעברה עם ליין מוגבל של מקררים מעוצבים ומאוירים בהשראת יצירות אמנות, שמחירם עמד על כ-45,000 דולרים לפריט .השנה הוליד החיבור מוצרים קטנים במהדורה מוגבלת – טוסטרים, בלנדרים, מכונות קפה ועוד – שהושקו במסגרת שבוע האופנה במילאנו. המוצרים הם תחת הקונספט "סיציליה היא אהבתי". הסדרה, המאופיינת בגוונים עזים של אדום וצהוב, מכילה עיטורים בעבודת יד של אלמנטים המזוהים עם האי האיטלקי: הר הגעש אתנה, סמל הטריסק או פירות עונתיים. הבחירה בסיציליה לא מפתיעה על רקע העובדה שדומינקו דולצ'ה, החצי הראשון של דולצ'ה וגבאנה, נולד בבירת סיציליה, פאלרמו.

בשנים האחרונות חלה עלייה בפופולאריות של מוצרי הרטרו, ורואים זאת גם במטבח. חברת SMEG יצאה עם מוצרי חשמל שונים בעיצובי רטרו ובגוונים לא שגרתיים, דוגמת טוסטרים, בלנדרים, קומקומים, מיקסרים, מסחטות מיצים ועוד. עיצובי רטרו תראו גם בחברת Big Chill, שבין המוצרים הנוסטלגיים בולטים תנורים, מקררים ומכשירי מיקרוגל.

מוצרי הרטרו של SMEG

חנויות האופנה נכנסות לשדה המשחק

גם ברשתות האופנה המוכרות תמצאו שילובים בין עיצוב הבית לאופנה. הקולקציות הנוכחיות של Zara Home מבטאות במידה רבה את הקו של המותג, הנחשב ל"פרוע" ולתוסס. את מרבית תשומת הלב קיבלה קולקציית Underwater, השואבת השראה מהעולם התת ימי ומנסה בחלקה ליצור אשליה מימית. זה בא לידי ביטוי בגוונים (צבעי קורל, גווני אוקיינוס) וגם בעיטורים – דגים, אלמוגים, סוסוני ים וכן הלאה. קולקציות אחרות של זארה הום כוללות הדפסים שבטיים ושימוש בחומרים טבעיים (Ethnico), השראה מעולמות מלאכת היד בשילוב טקסטורות (Organic Craft), פרחים אביביים (Flowers) ועוד.

קולקציית החורף הנוכחית של Fox Home מורכבת מ"סיפורים" שונים. סדרת Mystery Night, המאופיינת בצבעוניות בגווני אפור, סגול וזהב-חום, מורכבת מצלחות פורצלן עם הדפס עלי זהב, כלי הגשה מזכוכית חרוטה, חבקי מפיות מברזל בצורת ציפורי זהב ועוד. Mother Earth היא קולקציית אירוח בעלת גוונים חמים וחומריות ארצית שמבטאת את החיבור לאמא אדמה, כאשר הקולקציה השלישית – Forever Young – מיועדת ל"צעירים ברוחם". היא מבוססת על גווני שחור ולבן ומאופיינת בשילוב טקסט, הומור ואורבניות. Party Time היא קולקציית אירוח צבעונית ואופטימית בסגנון דיסני, כש-Sweet Cream היא קולקציית "קינוחים" בהשראת יער פיות.

קולקציית Fox Home. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

מעצבי העל המשתפים פעולה עם מותגי המטבח ראויים לאזכור אף הם. כך למשל קארים ראשיד (Karim Rashid) עיצב בין היתר קומקומים מיוחדים עבור Copco, קרשי חיתוך ורודים בעלי צורות בלתי שגרתיות ל-Kreate ומוצרי חשמל צבעוניים ל-Gorenje. פיליפ סטארק (Philippe Starck) עיצב עבור Alessi את המסחטה האייקונית Juicy Salif ומוצרים אחרים, עיצב מטבחים ל-Gorenje ועוד.

ניתן לראות שיש כיום תחרות בתחום פריטי המטבח והמוצרים לעיצוב הבית, תחום בו כבר פועלים שחקנים רבים. לכך יש להוסיף את האפשרות המפתה לרכוש מוצרים באינטרנט, מישראל או מחוצה לה. המשמעות היא שיש לכם יותר דרכים להלביש את הבית שלכם – חלקן פרועות, צבעוניות, אמנותיות ואופנתיות במיוחד.

SHARE