בואו לעקוב אחרינו

מכשירי חשמל כחול-לבן למטבח – איך יודעים? והאם זה כדאי?

שיתוף הפוסט

המוח הישראלי ממציא לא מעט פטנטים, וכן – גם מוצרי חשמל למטבח. למרות שהחלק הארי של המוצרים שתמצאו במטבחים שלנו כיום הם תוצרת מותג בינלאומי מוכר כלשהו, כן ישנן חברות כחול-לבן הפועלות בשדה המשחק (לצד מספר משמעותי הרבה יותר של חברות לעיצוב ולייצור מטבחים, כפי שתראו כאן). שאלה שצריכה להישאל היא מתי כדאי לחפש תוצרת ישראלית, וכיצד יודעים שאכן מדובר בפריט "ציוני" אותנטי.

יתרונות הרכישה של המוצרים הישראליים

ברכישה של פריטים תוצרת כחול לבן, אנחנו תורמים למעשה לתעשייה הישראלית ולמצבו של המשק הישראלי. במבט המאקרו הקנייה מאפשרת לחברות הפועלות בתחום להתקיים בכבוד, מה שיכול להיות האינטרס של כולנו. בסופו של דבר המדינה יוצאת נשכרת מרכישה של מוצרים כחול לבן, מה גם שפעילות ענפה של חברות ישראליות מספקת לא מעט מקומות תעסוקה.

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל לא בהכרח נוגע לצרכן הישראלי. עם כל הכבוד לפטריוטיות הלאומית, בשורה התחתונה רובנו מחפשים מכשירי חשמל שיעשו את עבודתם נאמנה, במחיר סביר. אם המוצרים הישראלים יעמדו בהגדרה הזו, רכישה שלהם תישקל בחיוב. אם לא, כנראה שנחפש אלטרנטיבות. לכן צריך להעמיד את עלויות התכנון והייצור של המוצרים האלה אל מול עלויות הייבוא, ובשורה התחתונה – לבצע השוואת מחירים. קשה להעריך מראש מה תגלה הבדיקה, אבל כן כדאי לבצע אותה. מה גם שבעידן האינטרנט ניתן לקבל תשובות לשאלות הכלכליות העיקריות תוך מספר דקות.

בצד החיובי, מכשירי חשמל תוצרת ישראלית יכולים להיות מיוצרים מתוך התאמה מלאה לצרכים של הישראלי הממוצע ותוך היכרות עם מאפייני השוק, מה שלא תמיד קיים בחברות בינלאומיות שמוצריהן מיובאים לישראל.

יש גם חסרונות

מבחינה כלכלית, לא תמיד זה משתלם ללכת על המוצרים הישראלים. כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן אפשר לראות את עלויות המחיה הגבוהות בישראל משחקות תפקיד. פרמטרים דוגמת מיסים גבוהים, הליכים בירוקרטים מסורבלים או משכורות גבוהות יחסית, עלולים להיכנס למשוואת המחיר שהצרכן משלם בסופו של יום. מעבר לכך, כיום המגמה היא להגדיל את התחרות. אחד הביטויים של כך הוא הקלה על גורמים המעוניינים לייבא מוצרי חשמל, בשאיפה ליצור שוק תחרותי עם רמת מחירים סבירה.

המוצרים הישראלים נמצאים מאחור בפרמטר הכמות, בטח ובטח בשוק תחרותי כמו זה של עולם המטבחים. מי שרוצה להתבסס לכן על מוצרים שיוצרו בישראל צפוי להתמודד עם היצע מצומצם פי כמה. מבחינת איכות, אנשים רבים יעדיפו לבחור במוצרים של מותג בינלאומי הפועל עשרות שנים בעשרות (אם לא מאות) שווקים, בהנחה שמדובר בפרמטר המעיד על איכות גבוהה. בנוסף מותגים בינלאומיים רבים משדרים יוקרה והרגשה של "חו"ל", שחלק מהישראלים רוצים להעביר אל המטבח שלהם.

הזכרנו קודם את הפטריוטיות הישראלית. האמת היא שבשנים האחרונות היא מוטלת בספק בכל הנוגע לאופן ההתנהלות של המפעלים והחברות המייצרות. האחרונות מעוניינות מטבע הדברים להגדיל את הרווחים שלהן, ולכן בוחרות למקם את המפעלים שלהן במדינות בהן עלויות התפעול והעסקת כוח האדם זולות מישראל (דוגמת סין או הודו). לכן, לא תמיד מרגישים "ציוניות" כאשר בוחרים במוצר שאחראי לו חברה ישראלית.

כך תזהו מוצרים כחול-לבן

אם החלטתם לרכוש מוצר למטבח שאחראית לו חברה ישראלית, תרצו בוודאי לדעת איך לזהות אותו. האתר "קונים כחול לבן", מאחוריו עומדים ההסתדרות, התאחדות התעשיינים בישראל ומשרד הכלכלה, מציג רשימה מעודכנת של היצרנים שקיבלו את התו "מיוצר בישראל". הרשימה המפורטת בקטגוריית מכשירי חשמל לבית נמצאת באתר. שימו לב שגם יצרן שמופיע ברשימה עשוי לשווק מוצרים מיובאים, ולכן אם חשוב לכם לבחור בפריט ישראלי – חשפו על גבי האריזה שלו את התו הייעודי.

הפרסום שלך יכול להיות כאן!

עוד כתבות

מילון מושגים מא׳ ועד ת׳
מתכננים לעצב מטבח חדש, שפת המטבח נשמעת לכם זרה ולא מוכרת, כמו בהרבהתחומים בחיים ישנם מושגים...
מינימליזם בלופט יוקרתי באתונה
רוני רבינו הלופט ממוקם ברובע מגורים יוקרתי, בחלקו הצפוני של המרכז ההיסטורי של אתונה ונקרא "קאזה...
הווילה המדהימה אותה עיצב המעצב האיטלקי מרטיני באגם מישגן
רוני רבינוהמבנה הארכיטקטוני של הבניין מכיל רמזים קולוניאליים וויקטוריאניים קלאסיים בו זמנית. זהו בית בהיר במיוחד שעומד...
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז בעיצוב אדריכלי Vudafieri-Saverino Partners ממילאנו, החלל החדש של La Maison...