בואו לעקוב אחרינו

מה כולל מטבח חיצוני?

שיתוף הפוסט

כאמור, מטבח חוץ אינו דורש שטחי אחסון לכלים ומוצרי מזון אלא מיועד לאחסון של כלי מטבח בעזרת מתלה מעל הכיור לכלים גדולים מברזל מגלוון, המתאימים לשימוש באש חיה או בטמפרטורות גבוהות במיוחד.


הגריל – זהו מלך מטבח החוץ ואין לו מתחרים. החידושים הבולטים הם בתחום מתקני הגריל, המשלבים מבערים שעשויים מיציקה של נירוסטה או פורצלן, והם עמידים ל-10 שנים. מכשירי הגריל משלבים מדדי טמפרטורה בצורות שונות, גם כאלה הנכנסים לתוך הבשר ומאפשרים צלייה סיבובית, מערכות ניקוי עצמי ותוכניות הפעלה. בעבר כולנו השתמשנו בגריל פחמים אך כיום ישנם סוגים בעלי טכנולוגיות שונות. האלטרנטיבה הנפוצה ביותר היא גריל העובד על גז. זהו גריל "נקי", הדולק במהירות וקלות, ללא ריח הפחמים האופייני הנכנס לבשר. גריל גז ניתן לכסות בעזרת מכסה ייעודי, כך שהחום נשר, הפיזור שלו אחיד יותר וצליית הבשר אחידה בהתאם.

גריל חשמלי מאופיין בדומה לגריל גז, אלא שהוא עובד על חיבור לחשמל. השיטה המתקדמת ביותר לצליית בשר שהגיעה לתחום הגריל הביתי, היא על גריל אינפרה אדום, המבוסס על חיבור לתשתית הגז. גריל זה לוכד את חום האינפרה אדום הקיים בלהבה, מקרין את האנרגיה למשטח הצלייה ומאפשר לשלוט באופי הצלייה. גריל זה מאופיין בזמן צלייה קצר יותר, חסכון בשימוש בגז ופיזור אחיד של חום.

Grandhall_Santa Fe_voorkant_vrijstaand
Grandhall_Santa Fe_voorkant_vrijstaand

בעת רכישת גריל, מספר המבערים הוא דבר מאוד משמעותי כמו גם ה-BTU, כלומר המדד של עוצמת החום שהגריל מפיק. למרפסות ולמקומות קטנים אפשר להסתפק בגריל עם 2 מבערים אך למטבח חוץ צריך גריל עם 3-4 מבערים ולעיתים גם 6 מבערים, הנותנים שטח צלייה יותר גדול ופיזור חום נכון לאותו שטח צלייה.

פיזור החום של הגריל חשוב, כי לפעמים שטח הצלייה של הגריל גדול אך המבערים חלשים, ובמקרה כזה הבשר לא יצלה טוב בצדי הגריל. בפועל אמורה להיות התאמה בין עוצמת המבערים לבין שטח הצלייה. הדרך לבדוק את זה עושה שימוש במספר ה-BTU. הנוסחה היא לחלק את מספר ה-BTU בגודלו של משטח הצלייה. לשם השוואה, משטח צלייה בגודל 300 סמ"ר עם מבערים בעוצמה של 48,000 BTU, נותן לנו 160 BTU לסמ"ר אחד, יחס טוב שיאפשר צלייה טובה של הבשר, שעל פיו תוכלו לבדוק את מכשירי הגריל בחנות.


מעשנת בשר– מומחי הבשר מתהדרים ומקפידים על עישון הבשר במקום צלייתו על המנגל. כיום יש מבחר של מעשנות בשר בגדלים שונים, שהן מעין תאי תנורים המאפשרים הנחתו או תלייתו של הבשר או העוף בתוכם.
טבון ברזל – טאבוני ברזל מותאמים לעבודה עם פחמים או גז. הם עשויים מברזל עבה ועמיד (בעובי 2 מ"מ) צבוע בצבע תנורים שחור עם גימור ברמה גבוה ומחוממים באמצעות גחלים המונחות על מגש מיוחד.


טאבון-7-copy-469x420 טבון אבן / טבון לבנים

אפיה בתא סגור אוגר חום היא למעשה השיטה המסורתית לאפיה של לחמים בתרבויות שונות. יחודו של טבון אבן הוא ביכולת אגירת החום הגבוהה שלו
טאבון האבן למטבח החיצוני מותאם לשימוש ביתי תוך שימת דגש על נוחות וקלות הפעלה, חסכון בגז, פרקטיות ועיצוב.
גודלם של טאבוני אבן ביתיים יגיע בממוצע לגודל של 86 ס"מ רוחב, 66ס"מ עומק ו 50 ס"מ גובה.


מקרר – מקרר קטן במטבח החיצוני ישפר את נוחות האירוח. מדובר בזמינות של משקאות קלים, בירות, קרטיבים וגלידה לילדים או אפילו שילוב של מקרר יינות בתוך המטבח החיצוני.

קיימים מקררים מיוחדים לשילוב במטבח חיצוני. המאפיין העיקרי של מקרר ייעודי הינו פליטת חום מחלקו הקדמי- תכונה שמאפשרת התקנה מובנית של המקרר בתוך נישה. מקררים כאלו מיובאים במיוחד למטבחי חוץ ומחירם גבוה יחסית. ניתן לבנות נישה מאווררת למקרר משרדי שתאפשר לחום שהוא פולט להשתחרר מצדדיו. בקניית מקרר למטבח חיצוני חשוב להקפיד שהמנוע ומנגנון ההפעלה שלו יהיו נסתרים מהעין. זאת בשונה ממקרר המיועד לפנים הבית, שבו המנוע ומנגנון ההפעלה נמצאים באופן גלוי בצידו האחורי של המקרר. המקרר לרוב אינו צריך להיות גדול במיוחד, אלא בגודל של מקרר מיני בר ובהתאמה לצרכים שלכם. לרוב אין צורך במקרר עם תא הקפאה, אלא כזה שיכול לקרר את המזון הנמצא בו לזמן קצר בלבד.


כיריים– שילוב של כיריים במטבח חיצוני מאפשר להוציא את הטיגון לחצר למקום מאוורר ולהימנע מהריחות הנלווים לטיגון בחלל הסגור. בהתאם לעיצוב המטבח החיצוני, ניתן לשלב כיריים ביתיות, כיריים תעשייתיות ואף מבערי שדה. בדרך כלל משלבים במטבח חוץ כיריים מסיביות וגדולות הפועלות על גז, בשונה מהכיריים הקרמיות או האינדוקציה הפופולאריות במטבחים הביתיים.


יחידות מודולריות-
בשונה מבניית מטבח פנימי, יחידות המטבח המודולרי מיוצרות במפעל ומגיעות מוכנות להתקנה.
בגישה המודולרית משלבים מספר יחידות ליצירת מטבח ולכן אפשר להתחיל במטבחון קטן הכולל יחידה או שתיים, ולהגדיל את המטבח עם עוד יחידות ואביזרים לפי הצורך והתקציב.
גישה זו מאפשרת גמישות רבה בסידור המטבח. אפשר להתקין מטבח המשלב יחידות בודדות או לחבר יחידות אחת לשנייה עם משטח שיש משותף, או כל משטח אחר.
ניתן לשלב במטבח מודולרי אביזרים שונים: גריל גז או פחמים, כיור וברז, מקרר, טבון גז, כיריים וכן להשאיר משטחי עבודה רחבים.


שולחנות וכסאות– ריהוט הגן הוא עולם שלם של פרקטיקה ועיצוב. למטבח החיצוני תמיד יתלווה ריהוט הכולל שולחן, כסאות, ספסלים, וכן מחסה מהעולם בדמות שמשיה, פרגולה או סוככים למיניהם. המהדרים ישלבו בין המטבח החיצוני לריהוט שסביבו, הן בצמחיה העוטפת והן בקו עיצובי משותף. רשתות השיווק וחברות היבואנים מספקים ריהוט במגוון איסופי, החל מפלסטיק פשוט ועד לריהוט מפורזל מתכת או מפוסל באבן ושיש. הכל תלוי בטעם האישי ובתקציב המשפחתי.

הפרסום שלך יכול להיות כאן!

עוד כתבות

מילון מושגים מא׳ ועד ת׳
מתכננים לעצב מטבח חדש, שפת המטבח נשמעת לכם זרה ולא מוכרת, כמו בהרבהתחומים בחיים ישנם מושגים...
מינימליזם בלופט יוקרתי באתונה
רוני רבינו הלופט ממוקם ברובע מגורים יוקרתי, בחלקו הצפוני של המרכז ההיסטורי של אתונה ונקרא "קאזה...
הווילה המדהימה אותה עיצב המעצב האיטלקי מרטיני באגם מישגן
רוני רבינוהמבנה הארכיטקטוני של הבניין מכיל רמזים קולוניאליים וויקטוריאניים קלאסיים בו זמנית. זהו בית בהיר במיוחד שעומד...
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז בעיצוב אדריכלי Vudafieri-Saverino Partners ממילאנו, החלל החדש של La Maison...