בואו לעקוב אחרינו

טעויות נפוצות בבחירת מכשירי חשמל למטבח

שיתוף הפוסט

מכשירי חשמל עומדים בלב ליבו של המטבח, כך שפשוט אי אפשר לדמיין מטבח בלי חלק מהמכשירים הנפוצים: החל מהמכשירים הגדולים דוגמת מקרר או תנור, ועד למכשירים קטנים ביניהם מיקרוגל, טוסטר, בלנדר או מכונת קפה. למרות החשיבות הגדולה של המכשירים, טעויות בבחירה ובמיקום שלהם נפוצות גם נפוצות. אז מהן הטעויות השכיחות? ומה עושים כדי להימנע מהן?

יצירת "בלגאן" עיצובי

זה לא סוד שמוצרי חשמל למטבח מגיעים כיום עם הרבה מאד פונקציות, אבל גם כשהם מצוידים במראה אסתטי מרשים. תמצאו סדרות שלמות של גוונים אופציונליים, הדפסים מיוחדים, יצירות אמנות של ממש על גבי המוצרים (כמו למשל המוצרים שסקרנו כאן), עיצובי רטרו וכדומה. למרות שמדובר במוצרים מרשימים ומיוחדים, רצוי שלא להיסחף איתם ולשמור על מקשה עיצובית אחידה פחות או יותר.

מטבח יכול להשתדרג פלאים עם מוצר בעיצוב מדליק, אבל אם בוחרים גוון שונה לכל פריט במטבח – עלולים לקבל עומס של צבעים, היוצר חוסר סדר ופוגע במראה הכללי של החלל. לכן מומלץ להתחשב בגוונים האחרים של המטבח, לרבות הקירות, הארונות, פריטי הנוי וכן הלאה.

אי התאמה למידות

שאלת מועד הרכישה של מכשירי חשמל למטבח צריכה להישאל תמיד, אם כי רבים מבצעים רכישה של המוצרים לאחר שמסתיים בפועל ההליך המורכב של עיצוב מטבחים. לפעמים אין עם זה בעיה, אבל במקרים אחרים מדובר בצרה צרורה: חשבו למשל על מקרר גדול מדי מכדי להיכנס לנישה המיועדת לו במטבח. לכן אתם יכולים לשקול רכישה של המוצרים עם תכנון המטבח, ובכל מקרה לעבוד מסודר עם מידות מדויקות. אפשר להשאיר מרווח ביטחון מסוים, כך שגם אם תחליפו למוצר חשמלי מקביל גדול יותר – יהיה לו מקום.

המטרה של מתכנן המטבח היא ליצור חלל בו הוא יוכל לעשות מקסימום פעולות במינימום צעדים. בעיקר הדברים אמורים לגבי ליבת המטבח: התנור, המקרר והכיור. מומלץ למקם אותם קרובים אחד לשני באופן יחסי, מה שיאפשר עבודה יעילה ובעיקר נוחה במטבח.

חוסר התחשבות בתשתיות

המיקום של מוצרי החשמל הוא פרמטר נוסף שרבים טועים לגביו. מומלץ לחשוב היכן ימוקמו המוצרים השונים כבר בשלב התכנון, בהתאם לשטח הקיים אבל גם לדפוסי השימוש הצפויים. חלק מהמוצרים ניתן להזיז, כמובן, אבל במקרה הזה יש תלות בשקעי החשמל ועלול להיות מצב בו חוטים ותקעים לא מחמיאים מכערים את המטבח. אם יש צורך בפנייה לחשמלאי לצורך התקנת נקודות חשמל נוספות, מוציאים סכום מיותר של כמה מאות שקלים.

אפרופו שקעי חשמל, קחו בחשבון שהמטבח הוא פעמים רבות החדר בו פועלים הצרכנים ה"כבדים" ביותר של חשמל. רצוי לדאוג עבורכם למספיק שקעים – המלצה נפוצה היא עשרה שקעים לפחות, שיאפשרו חלוקה נכונה של עומס וימנעו שימוש במפצלים שהם פחות מומלצים. בשלב התכנוני אתם צריכים לחשוב האם אתם בוחרים לבית במערכת חשמלית חד או תלת פאזית, כאשר ככל שהדירה גדולה יותר כך הכף נוטה לכיוון לכיוון התלת פאזי בעל זרם גבוה (החל מ-25 אמפר במקרה של דירה בת שלושה או ארבעה חדרים).

טעות שכיחה נוספת היא מיקום מדיח הכלים שלא בסמיכות לכיור – את המדיח הרי נהוג לחבר לנקודות הביוב והמים של הכיור. מי שטועה במיקום עלול להוציא סכומים מיותרים על התקנת נקודות חדשות. באשר לכיריים, אלה הבוחרים בכיריים חשמליים צריכים להקפיד שתהיה להם תשתית ראויה, דוגמת פתח אוורור קדמי, גובה כיריים נכון, נקודות חשמל וכדומה. גם כאן, מי שלא שם לב לתכנון עלול לשלם סכומים גבוהים בהרבה לאחר מכן.

הקפידו על הכללים שהבאנו כאן בבחירת וברכישת מכשירי חשמל למטבח, ותקבלו מטבח זול, נוח ונעים יותר לעבודה.

הפרסום שלך יכול להיות כאן!

עוד כתבות

מילון מושגים מא׳ ועד ת׳
מתכננים לעצב מטבח חדש, שפת המטבח נשמעת לכם זרה ולא מוכרת, כמו בהרבהתחומים בחיים ישנם מושגים...
מינימליזם בלופט יוקרתי באתונה
רוני רבינו הלופט ממוקם ברובע מגורים יוקרתי, בחלקו הצפוני של המרכז ההיסטורי של אתונה ונקרא "קאזה...
הווילה המדהימה אותה עיצב המעצב האיטלקי מרטיני באגם מישגן
רוני רבינוהמבנה הארכיטקטוני של הבניין מכיל רמזים קולוניאליים וויקטוריאניים קלאסיים בו זמנית. זהו בית בהיר במיוחד שעומד...
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז
Delvaux פותח בוטיק חדש בלב פריז בעיצוב אדריכלי Vudafieri-Saverino Partners ממילאנו, החלל החדש של La Maison...