משוויץ באהבה

0
568

שיחה עם לארס וולקל (Lars Voelkel) , הנשיא/מנכ"ל של חטיבת מערכות המטבח של חברת Franke

לאחרונה Franke החלה בשיתוף פעולה עם נוטלי הישראלית.

"Franke היא חברה שוויצרית בבעלות משפחתית, שהתחילה בתור סדנא קטנה לכיפוף פלדה לפני יותר ממאה שנה. כיום יש לנו כ-9,000 עובדים ומוצרינו נמכרים ביותר ממאה מדינות", מספר וולקל. "הפעילות המרכזית שלנו היא אספקת מערכות מטבח למגזר הפרטי, דוגמת כיורים, ברזים, קולטי אדים, תנורים ומדיחי כלים. אנחנו מייצרים יותר מ-1.3 מיליון כיורים בשנה, מה שמעמיד אותנו בטופ העולמי. גם בקולטי אדים ובברזים אנחנו נמצאים במקומות הראשונים. החטיבות האחרות בחברה עוסקות במטבחים מסחריים, במערכות מים ובמערכות קפה".

מהי הייחודיות של פרנקי?

"הדבר החשוב הראשון הוא שאנחנו חברה שוויצרית ופועלים בסטנדרטים הגבוהים העולים מכך. החברה מתנהלת לא מתוך מחשבה על הרווח הכלכלי הבא, אלא בעיקר על המוניטין. כשמתפעלים חברה כל כך הרבה זמן, נוצרים סטנדרטים גבוהים. הדבר השני הוא שאנחנו החברה היחידה שמספקת כלים סניטריים לצד מוצרי מטבח. החברות האחרות, גם הגדולות, פועלות בתחום עיקרי אחד. מדובר ביתרון משמעותי שמקל על שילוב המטבח עם החללים האחרים בבית".

אילו טרנדים חלים בתחום לתפיסתך?

"אני חושב שבעולם כולו, וגם בישראל, Open Living הוא מגמה משמעותית. כיום יותר מטבחים הפכו למרכז הבית: כבר לא חדר קטן וחשוך המשמש רק להכנת אוכל, אלא חלל פתוח בו הכל קורה. טרנד אחר הוא הביקוש הגבוה לחומרים ולגוונים טבעיים. אני מאמין שיהיה תמיד ביקוש לחומרים "כנים" ולבישול באמצעות ידיים. עם זאת ברור שיותר אמצעים טכנולוגיים ייכנסו לתמונה כדי לסייע לנו. זוהי בעצם המטרה של פרנקי: להפוך דברים לנפלאים ולקלים יותר, לא רק לאוטומטיים יותר".

פרנקי היא חברה ותיקה. כיצד הטכנולוגיה משפיעה עליכם?

"המטבחים מתפתחים בקצב איטי יחסית לתחומים אחרים, אנשים אוהבים את המוכר. יחד עם זאת ברור שאנחנו מכניסים טכנולוגיה בפיתוח המוצרים וגם במוצרים עצמם. למשל פיתחנו אפליקציה שמנתחת את מצב המים בברז ומודיעה למשתמש אם ומתי הוא צריך להחליף פילטר. יש פיתוחים שנראים מצוין באולם התצוגה אבל לא שימושיים במיוחד. הטכנולוגיה מבחינתנו היא הגיונית מכיוון שהיא מסייעת ללקוחות".

מה למדתם על השוק הישראלי?

"לפני שהחלטנו לעבוד עם נוטלי, חקרנו והבנו שפרנקי יכולה להצליח הרבה יותר בישראל ממספר סיבות. הצרכן הישראלי מעריך איכות ומותגים. כיורי גרניט הם פופולאריים מאד בישראל, ואנחנו נחשבים לחזקים בתחום. בנוסף, השוק הישראלי הוא היציב היחידי באזור גיאוגרפי זה".

ואילו אתגרים מעמיד השוק הישראלי?

"כיום אני כבר יודע שאין באמת שווקים יציבים, בכל תחום (צוחק). אחד האתגרים הוא להתאים את המוצרים לדרישות ולטעם של הצרכן הישראלי. עלינו לתכנן ולייצר את המוצרים הנכונים. למשל, אתם אוהבים כיורים גדולים, מגרניט, ובעיצוב שונה מאשר בשוק הבריטי. מדהים אותי שישראל היא מדינה מאד קטנה אבל מגוונת מאד מבחינת האוכלוסייה, האוכל והטעם העיצובי. ההתרשמות הראשונה שלי היא שיש כאן אלמנטים אירופאיים לצד אמריקאיים. בשבילנו זה מצוין כי אנחנו פועלים במספר רב של מדינות, כך שיש לנו היצע מוצרים רחב שאנחנו יכולים לבחור מהם מה מתאים לשוק ספציפי".

מהן המלצותיך למי שמעוניין לקנות מטבח?

"רוב האנשים בודקים באינטרנט, קוראים מהם הטרנדים ורואים דוגמאות. ההמלצה הראשונה שלי היא לקבל השראה מאלה, אבל חשוב יותר להיות כנים עם עצמכם לגבי האופן בו אתם מבשלים ומשתמשים במטבח. מטבח שנראה מצוין אבל אינו שימושי מספיק ולא מתאים להם מחטיא את המטרה. רק מטבח שמתאים לכם בדיוק יכול להיות מושלם".

SHARE